عنوان فعالیت : دانه بکاریم
موضوع فعالیت : خواندن کتابی در مورد کاشت دانه و گفت و گو در مورد کاشت انواع گیاهان.
کلمات کلیدی : گلدان، کاشت گیاه، خواندن کلمات، جمله نویسی، درستکاری شخصیت های داستان
خلاصه فعالیت : کتاب داستان گلدان بی دانه برای بچه ها خوانده شد و مثل همیشه با علاقه گوش می دادند و در مورد نحوه کاشت گیاه گفت و گو کردند و کلمات آن را نوشتند.
زمان اجرای فعالیت :
تاریخ |
روز هفته |
زمان فعالیت |
مدت زمان |
23/7/1397 |
دوشنبه |
از 45/7 تا 30/09 |
یک ساعت و چهل و پنج |
مخاطبانی که فعالیت برای آن ها طراحی شده :
تعداد نفرات |
محدوده سنی |
جنسیت |
وضعیت اقامت |
وضعیت سرپرستی |
وضعیت اشتغال |
بیست و پنج نفر |
9 تا 13 سال |
مرد |
مهاجر بدون کارت اقامت |
اکثر آن ها تحت سرپرستی پدر، عمو یا برادر بزرگتر هستند |
اکثر آن ها در لوازم یدکی های خیابان امیر کبیر کار می کنند |
وضعیت حضور مخاطبان در فعالیت :
حاضرین در محل |
غائبین |
افراد در حیاط |
حس و حال مخاطبین |
با تاخیر آمدند |
یک نفر |
|
خیلی دوست داشتند |
ویژگی محل اجرای فعالیت:
نام محل اجرا |
ابعاد محل |
چیدمان صندلی ها |
امکانات |
اتاق یاران |
چهار در پنج |
نیمکت های پشت هم در دو ردیف |
کتاب- دفتر- مداد- تخته - ماژیک |
این فعالیت تلاشی برای ایجاد بسترهای زیر بوده است :
- داستان خوانی
- گفت و گو در مورد کاشت انواع سبزیجات
- بیان تجربیات
- هر نفر یک دانه بکارند
- گفت و گو در مورد شخصیت داستان
مجری و مشاهدهگر فعالیت :
آموزشگر |
همیار آموزشگر |
مشاهدهگر |
- |
- |
حال و هوای آموزشگر قبل و بعد از فعالیت :
قبل از فعالیت :
بعد از فعالیت : .
پیوست های همراه اجرا :
کتاب |
عکس |
فیلم |
کار برگ |
موسیقی |
دیگر موارد |
گلدان بی دانه |
- |
- |
- |
- |
- |
پیوست های بعد از اجرا :
یادداشت آموزگار |
عکس |
فیلم |
کار کودک |
مصاحبه با کودک |
ارزیابی کودک |
موارد دیگر |
دارد - در دفتر مربوطه |
- |
- |
- |
- |
- |
- |
شرح فعالیت از زاویه دید آموزشگر اصلی:
امروز داستان گلدان بی دانه را برای بچه ها خواندم با این که برخی از آن ها بسیار ناآرام هستند گوش دادن به کتابخوانی را خیلی دوست دارند و با دقت گوش می کنند. پس از داستان با بچه ها در مورد کاشت انواع سبزیجات و گیاهان دیگر گفت و گو کردیم و بچه ها از تجربیات خودشان گفتند. قرار شد بچه ها یک دانه به دلخواه در یک گلدان بکارند و نحوه کاشت آن را از ابتدا تا مراحل رشد آن را گزارش کنند. در مورد راستگویی و درستکاری شخصیت های داستان هم با بچه ها صحبت کردیم. در پایان هم کلمه های کتاب را نوشتند و با آنها جمله ساختند.
پیشنهادات برای آینده :
1- یک نقاشی برای موضوع کتاب بکشند.
2- از بزرگترهای خود در مورد کاشت گیاهان دیگر بپرسند و تجربیات آنها را در کلاس بگویند.
3- در مورد رفتار یکی از دوستان یا آشنایانشان که دیگران او را به راستگویی می شناسند بگویند .
4- تصویری از خودشان بکشند و ویژگی های خود را کنار آن بنویسند.
از شما دوست عزیز خواننده نیز دعوت می شود اگر نظر یا پیشنهادی دارید لطفا در بخش نظرات مربوط به این نوشته قرار بدهید.
پی نوشت : این مطلب را خانم اعظم مومنی تنظیم کرده اند.